Dit is de persoonlijke website van Mijntje Donners

Interview
Nieuws

Verslag van Mijntje Donners Olympische spelen '04

Vrijdag 6 augustus 2004-10-11 - Vertrek naar Athene.
Om ongeveer 11.10 uur word ik opgehaald door een teamgenootje. We gaan met de trein naar Schiphol en we worden afgezet bij het station.
Ik was al vroeg op, mijn vriend moet werken dus om 8.00 uur ben ik al aan het bedenken of ik alles bij me heb. Nou, ik heb alles van Asics en Piet Zomers (uit het Olympisch kledingpakket) en mijn sticks en schoenen en dat is het belangrijkste.

Om 13.00 uur verzamelen we op Schiphol. We gaan inchecken en daarna koffie drinken in de Crown lounge.

Om 15.00 uur vertrekken we. We hebben iets vertraging.

Als we aankomen in Athene gaan we meteen accrediteren. Je krijgt dan je accreditatie (toegangspas) voor het Olympisch dorp. Die zal de komende weken om mijn nek hangen. Zonder die accreditatie kom je nergens in of uit.
Het is al donker als we in het dorp aankomen. De appartementen zijn leuk. We liggen met acht in een appartement en het andere appartement ligt tegenover ons. We kunnen dus gemakkelijk bij elkaar naar binnen lopen. Dat is wel zo gezellig.
In het appartement lig je met 2 op een kamer. Ik deel met Lieve een kamer.
Om een uur of 10 gaan we nog eten in de eetzaal in het dorp. Aangezien we ver voordat de spelen beginnen al in het dorp zijn is er nog weinig open in de eetzaal. Er zijn ook nog niet zoveel sporters dus alles gaat lekker snel. Na het eten pakken we de koffers uit en kleden het appartement een beetje aan. Wat oranje vlaggetjes, Nederlandse vlag, wat posters enz.

Om 1 uur gaat iedereen slapen. Morgen moeten we al vroeg op en trainen.

Zaterdag 7 augustus 2004
Om 7.00 uur gaat de wekker. Om 9.30 uur gaan we trainen. 7.45 uur eten. Hockeyspullen mee want na het ontbijt gaan we direct naar het veld.

De training gaat wel. Het is warm maar toch heb je er maar weinig last van. Wel even wennen aan het veld. Het is erg stroef maar je kunt er wel lekker op slaan.

Na de training gaan we weer lunchen in de eetzaal. Smiddags zijn we vrij. Kunnen we het dorp een beetje verkennen.

In het dorp is een internationale zone. Pers kan hier ook komen. Er is niet zo veel aan. Er is een winkeltje, fotoshop, barretje en een kapper!
Met de bus die het hele dorp rond rijdt zijn we maar even gaan toeren. Bij het zwembad zijn we even wat gaan drinken en een ijsje gegeten.

Terug bij de huisjes zijn onze fietsen klaar. Ons begeleidingsteam heeft de hele middag fietsen in elkaar gezet. Geweldig. En de fietsen zijn ook cool!

Na het eten nog even koffie gedronken. Vroeg naar bed. Morgen al om 6.00 uur op. Wennen aan het vroege opstaan.

Zondag 8 augustus 2004
Vandaag was een zware dag, in iedergeval de ochtend. Om 6 uur opgestaan en om 6.30 uur ontbijt. Daarna weer direct met de bus naar het veld. Om 8 uur training en om 9.30 uur even wat eten en drinken in de playerslounge van het stadion. Om 11 uur begon de tweede training weer.

Terug in het dorp, geluncht en rust gehad. Niet geslapen wat we normaal wel doen. Maar omdat we steeds vroeger op moeten met het oog op onze 1e wedstrijd is het moeilijk om s avonds vroeg te slapen. Dus in de middag niet slapen en dan hopen dat je s avonds doodmoe bent.
De middag was verder vrij. Ik heb de was gedaan. In het gebouw waar je de was kan doen is ook het internet café, speelhal met computerspelletjes, biljartkamer,tafelvoetbal en airhockey!! (leuk spel) Ook is de bioscoop daar en de massage.
Ik heb een spelletje airhockey gedaan en wat gemaild. Ook nog wat rond gefietst en naar een meeting met de pers geweest.

S avonds nog even video gekeken van vrije slagen. Morgen nog een zware dag met een training en een wedstrijd en daarna wordt het wat rustiger omdat het toernooi dan dichtbij komt.

Maandag 9 augustus 2004
6.00 uur opstaan, 6.30 uur ontbijt en om 8.00 uur trainen. Na de training gaan we terug naar het dorp. Daar lunchen we (11.00 uur) en gaan we vrij snel weer terug naar het veld. Om 14.00 uur spelen we een wedstrijd tegen Japan. We zijn nog niet helemaal gewend aan het veld. Het is toch nog traag. Het bleef 0-0 maar we hadden kunnen winnen.
Na de wedstrijd en terug in het dorp moeten we allemaal naar de massage.
Toch weer vroeg naar bed gaan vanavond, morgen gaan we weer vroeg op. Ik heb het er wel mee gehad. Wil wel een keer uitslapen. Maar even vol houden tot zaterdag. Dan spelen we vroeg. Daarna kunnen we weer in ons gewone ritme.

Dinsdag 10 augustus 2004
Het relaxen voor een toernooi gaat vandaag beginnen. We gaan naar een hotel net buiten Athene. Om 8.30 uur vertrekt de bus. Het hotel is prachtig en kijkt uit over de zee. Geweldig zwembad en lekkere ligstoelen en vooral veel personeel die van alles komen brengen. Net vakantie!!!
Ook de kamers zijn mooi, groot bed, cd speler, tv met dvd, supersize bad en een mega douchekop. Voor onze kamer een klein privé terras met twee ligstoelen en een uitzicht over zee. En zon, vooral veel zon.

Eerst liggen wel aan het zwembad en na het lunchen gaan we naar het strand. Ook daar strandbedjes. Om 18.00 uur heerlijk eten. We eten vroeg, zeker voor Griekse begrippen maar ook nu moeten we weer vroeg slapen.
Na het eten koffie gedronken op het terras. Met het hele team ontzettend gelachen. Maar daar moet je bij zijn geweest. Was erg grappig.

Om 22.00 uur is het bedtijd.

Woensdag 11 augustus 2004
8.00 uur op (uitslapen!!) ontbijt en daarna gaan we met z’n alle wat lopen. Gewoon wat rennen en wat tikspelletjes. Goed rekken enz. Daarna weer aan het zwembad liggen.
Veel gelezen deze anderhalve dag. Ben bijna door mijn boek heen. Ben de Da Vincie code aan het lezen.

Rond 16.00 uur gaat de bus terug. En om 18.15 uur zitten we al weer in de eetzaal van het dorp. Er zijn spare ribs!

Om 20.30 uur is de ontvangst van de Nederlandse ploeg in het Olympisch dorp. Veel Nederlandse sporters zijn aangekomen en we kunnen even bijkletsen met andere sporters. De ontvangst was leuk en lekker kort. Nog even thee gedronken in het appartement en om 22.15 uur jawel slapen.

Donderdag 12 augustus 2004-10-11
Eigenlijk zouden we gaan trainen om 8.00 uur maar die is eruit. We gaan lopen op de atletiekbaan in het dorp. Er zijn veel atleten aan het trainen. Maar ook andere sporters maken gebruik van de atletiek baan. Ook Justine Henin (tennis) is rondjes aan het rennen.
We zijn allemaal op de fiets gekomen en de terugweg van de atletiekbaan naar het Nederlandse huis is berg afwaarts. Lekker.
S middags naar de massage en even gemaild. Om 14.30 heb ik een telefonisch interview en daarna ga ik samen met Ageeth video kijken van de corners van Zuid Afrika. Onze eerste tegenstander.

S avonds nog even de was ophalen, nog even mailen, beetje lezen in mijn boek. 22.45 uur gaan slapen.

Vrijdag 13 augustus 2004
De dag van de opening. 7.30 uur op, 8.00 uur ontbijt. Ben al voor de wekker wakker. (da’s voor ’t eerst) Om 13.00 uur getraind, niet heel veel gedaan, positiespel en corners.
Terug in het dorp.
Om 18.00 uur wordt er een foto gemaakt met de Nederlandse ploeg. Iedereen is in het witte pak. Ziet er mooi uit. Na de foto gaat de sporters die naar de opening gaan de bus in. Wij niet, wij gaan niet.

Voor dat de opening begint houden we onze eigen openings ceremonie. Met een toorts en het ontsteken van de vlam. Ook krijgen we allemaal een gouden ketting met een klein plaatje waarop Athene 2004 staat. Erg mooi.
Klein stukje van de opening op tv gezien. Dit zijn mijn 3e Olympische spelen en ik ben nog nooit bij de Opening geweest. We spelen gedurende het hele toernooi en beginnen altijd op dag 1 of 2 en dan mag je niet.
Om 22.00 uur naar bed. Morgen gaat het beginnen.